"#Visit Poland" - akcja promująca Polskę w Internecie
IAR / PAP
Dariusz Adamski
21.06.2018 15:12
-
Akcja "#Visit Poland" promująca Polskę w internecie. Materiał Przemysława Lisa (IAR)
Promocja naszego kraju i wypoczynku w Polsce wśród zagranicznych turystów to główne cele akcji "#VisitPoland"
Polskie wybrzeże - zdjęcie ilustracyjnepixabay/CC0 License/JerzyGorecki
Przedsięwzięcie zorganizowane jest przez Polską Organizację Turystyczną i Ministerstwo Sportu i Turystyki. W ramach kampanii zaproszono do Polski znanych i popularnych blogerów, którzy poprzez relacje na swoich kanałach będą promować wypoczynek w naszym kraju i zachęcać do jego odwiedzenia.
W akcji bierze udział siedmiu podróżników - blogerów między innymi z Kanady, Meksyku, Japonii czy Stanów Zjednoczonych. Internetowi twórcy podróżują po regionach Polski i na bieżąco relacjonują to w internecie. Zdaniem prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej Roberta Andrzejczyka, jest to skuteczna forma promocji Polski jako atrakcyjnego celu podróży. Blogerzy odwiedzą ponad 30 miejsc w Polsce, w których nagrają materiały i zaznaczą swoją obecność w mediach społecznościowych. - Każdy z nich będzie obecny w innym regionie naszego kraju, zarówno w miejscach turystycznie znanych, jak i tych poza głównym szlakiem - dodaje Robert Andrzejczyk.
Polska krajem otwartym i bezpiecznym
Organizatorzy akcji zwracają uwagę na jej duży zasięg i stosunkowo niewielki koszt. Każdy z zaproszonych do współpracy blogerów jest obserwowany w internecie przez setki tysięcy, a nawet miliony osób. To zwiększa grupę docelową, do której dotrze reklama. - Internet to siła, dzięki której możemy dotrzeć z promocją nawet do kilkunastu milionów odbiorców na całym świecie. Zachęceni podróżami blogerów mogą zdecydować się na spędzenie wakacji w Polsce - mówi minister sportu i turystyki Witold Bańka. Dodaje, że celem kampanii jest zwiekszenie wpływów z turystyki w Polsce, która już teraz rozwija się bardzo dobrze. - Polska jest krajem otwartym i bezpiecznym, który ma bardzo wiele do zaoferowania - mówi minister Witold Bańka.
Całkowity koszt akcji "#VisitPoland" to około 800 000 złotych. Akcja potrwa do września, a pierwsze materiały o Polsce pojawiły się już w internecie. Szczegóły i aktualności znajdują się na stronie internetowej Polskiej Organizacji Turystycznej, pod adresem: www.pot.gov.pl. Akcja została zorganizowana po raz pierwszy.
IAR/dad